پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان

چرا چرخش زمین را احساس نمی کنیم ؟

سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶ ق.ظ

تا صد ها سال پیش بشر بر این عقیده بود که زمین فاقد حرکت است  و خورشید ، ماه و ستارگان به دور آن می چرخند . درک این مسئله که چرا چنین اعتقادی وجود داشته آسان است :‌ این همان چیزی بود که که بشر می دید .  کسی نمی توانست احساس کند که زمین حرکت می کند . اگر زمین حرکت می کرد ،‌ پس چرا اشیا به عنوان مثال آب اقیانوس ها ، در زمین به پرواز در نمی آمدند ؟ 

البته ما امروز می دانیم  که زمین به طور دائم به دو طریق در حال حرکت است  :‌ زمین هم به دور خورشید و هم به دور محور خود می چرخد . علت اینکه حرکت زمین را احساس نمی کنیم  این است که همواره با آن در حرکتیم و همچنین هوای اطراف ما هم حرکت می کند . جاذبه ی زمین هر چیزی را ، به عنوان مثال آب داخل اقیانوس ها را ، در داخل خود نگه می دارد . اما برای ما ،‌ چرخش زمین به علت بسیاری از چیزهایی که می بینیم یا احساس می کنیم قابل درک است . 

این چرخش زمین به دور محور خود سبب به وجود آمدن شب روز می شود . اگر زمین به دور محور خود نمی چرخید ، یک طرف آن که  رو به خورشبد بود ، همیشه روشن و آن طرف دیگر که رو به خورشید نبود همواره در تاریکی قرار داشت . اما هر نقطه ای از زمین در هر 24 ساعت در جهت روشن قرار گرفته و بعد در جهت تاریک  پیش می رود . 

حرکت دیگر زمین که مهم است و آن را احساس نمی کنیم و زندگی ما را دگرگون می کند ، حرکت به دور خورشید است که سبب تغییر فصل ها می شود و همان طور که می دانید ، زندگی ما با تغییر هر فصل تا چه اندازه متغیر است . در واقع ،‌ حرکت زمین به دور خورشید  365 روز طول می کشد .   

  • Amirali Nabavi

نظرات  (۱)

  • داریوش عزیزی
  • چی بگم؟ خوب وقتی ادم سنش میره بالا یه سری چیزارو میدونه دیگه ...
    خوش حال میشم به ما سر بزنید و ممنون میشم اگه مارو هم لینک کنی... 
    emonokte.blog.ir
    ببخشید اگه یه وقت حواسم نبودش پیام رو تکراری دادم
    موفق باشی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی