پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان


 فیلتر های "کتاب  آشامیدنی " آب کشور های در حال توسعه را تصفیه خواهند کرد


"آب موجود در روستای شما ممکن است حامل بیماری های مرگباری باشد . اما  هر صفحه ی این کتاب ،‌ یک فیلتر تصفیه ی آب کاغذی است که آن آب را آشامیدنی می سازد ."

مسئله ی آب های کثیف در کشور های در حال توسعه ،‌خبر جدیدی نیست . اما به تازگی کتاب جدیدی ساخته شده که می تواند این آب ها را تمیز کند . در واقع خبر های بسیار خوبی در راه است . این کتاب ، "کتاب آشامیدنی " نامیده شده و شامل مطالبی است که چرا و چگونه آب باید تصفیه و از این صافی عبور داده شود . اما چیزی که مهم تر است این است که هر یک از صفحات این کتاب می تواند آب را تمیز کند . هر یک از صفحات سوراخ سوراخ این کتاب ،‌ نانوذرات مهمی از مس و نقره را شامل می شوند که هر دوی آن ها قادر به کشتن باکتری های موجود در آب آلوده ی تیره هستند .  کاغذ مذکور ، اخیرا در مناطق کلیدی در کشور های در حال توسعه ( که شامل غنا، آفریقا ی جنوبی و بنگلادش می شود.) ،که آب آلوده تاثیر به سزایی در جامعه ی محلی دارد ، آزمایش شده است . در این آزمایش ، یافته ها حاکی از آنند که کاغذ مذکور 99٪ از باکتری ها را از آب حذف کرده است ، در نتیجه  کیفیت آب عبور داده شده از این کاغذ ، مشابه کیفیت آب شیر آب در ایالات متحده است . "کتاب آشامیدنی" توسط دکتر " تری دنکویچ"  محقق فوق دکترای دانشگاه "کارنگی ملون" در " پیتزبورگ" توسعه و آزمایش شده است . او درباره ی ابداعش می گوید : «جوامع انسانی در کشور های در حالتوسعه در حال رشد هستند . تمام آن چه شما باید انجام بدهید آن است که یک تکه کاغذ را پاره کنید ،‌آن را روی یک 3 پایه ی فیلتر ساده قرار دهید و آب را از رودخانه ها ،‌جوی ها ،‌ چاه ها و ...  روی آن بریزید و آب تمیز  بیرون می آید و باکتری ها مرده اند . »  . البته دکتر دنکویچ ایده های بیشتر نیز در سر دارد . برای مثال در بنگلادش ظرف حامل آب  "کلشی" نام دارد و دکتر دنکویچ می خواهد مردم محلی را قادر سازد که هم از "کلشی" و هم از  "کتاب آشامیدنی" استفاده کنند ، تا بتوانند از آب آشامیدنی بهره مند شوند . دکتر دنکویچ می گوید : «ما نیازمند آنیم که این محصول را به دست مردم برسانیم تا اثرات بیشتری از آن را مشاهده کنیم . »


  • Amirali Nabavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی