پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان

7 حقیقت غلط علمی که آن ها را درست می پنداشتیم

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۰ ق.ظ




9 حقیقت غلط علمی که آن ها را درست می پنداشتیم



1-انسان فقط از 10٪ مغز خود استفاده می کند .

آدمی فقط از 10٪ مغز خود استفاده می کند ، پس اگر بتوان راهی برای مهار کردن آن 90٪ بفیه پیدا کرد ؛‌می توان به قدرتی فرانسانی دست یافت - درست است ؟ متاسفانه این فقط طرحی از فیلم "نامحدود" با بازی "بردلی کوپر "  است و در زندگی واقعی صدق نمی کند .
در حقیقت متخصصان مغز و اعصاب می گویند ، که ما تقریبا همیشه از همه ی بخش های  مغزمان استفاده می کنیم . حتی انجام آسان ترین کارها ـ مثلا گفتن "سینی را بگیر " - نیازمند کارکرد همه ی بخش های مغز است . در همین حال کوچکترین آسیبی به مغز ما می تواند ‍ پیامد های جدی برای قابلیت های روانی مان داشته باشد . پس دیگر باید از احتمال "شرلوک هولمز" شدنمان صرف نظر کنیم !


2-برای هضم شدن آدامس بلعیده شده 7 سال زمان نیاز است .

همانند بیشتر کودکان ،‌گاهی اوقات ممکن است هشدار های سخت گیرانه ای از پدر و مادرتان درباره ی خطرات آدامس بلعیده شده محتمل شوید . بر اساس گفته های شان ،‌توده ی کهنه ی آدامس بلعیده شده     می تواند به درون بدن تان بچسبد و در معده تان به مدت 7 سال شناور باقی بماند .  اما ، اکنون وقت ترکاندن حباب جهل است . سیستم گوارشی کارآمد تر از آنی است که می پنداریم .در بدن ما، آدامس پس از آن که شیرین کننده ها و طعم دهنده هایش استخراج شد ،‌ مانند دیگر غذا ها به عنوان مواد دفعی ، در مدت زمان چند ساعت یا حداکثر چند روز دفع می شود .

3-دیوار چین از کره ماه قابل مشاهده است .

همانطور که دیوار چین بلند است ، ماه نیز از زمین بسیار دور است (با زمین 384400km فاصله دار د ) . در یک روز با هوای رقیق و مناسب ،‌ شاید بتوانید ساختار نیرومندی را از ارتفاع کمی از زمین را به جا آورید ،‌اما فضانوردان سفینه ی آپولو حقیقتا نتوانستند دیوار چین را بدون یک تلسکوپ به همان اندازه قدرتمند به جا آورند .

4-اگر سکه ای را از ساختمان "امپایر استیت" بیاندازید ،‌ می تواند باعث مرگ کسی شود .


دوباره قصد تحقیر دستاورد های انسانی را نداریم اما سکه ی پرت شده از ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک ، شما را نخواهد کشت . مسلما دخلی به ارتفاع ساختمان ندارد بلکه وزن کم سکه است که باعث می شود سکه به سرعت نهایی 19Km/h برسد که برای ملتهب شدن و سردرد شما کافی است نه مرگ شما .

5-خفاش ها نابینا هستند . 


خفاش ها از ما اوقات سختی به یاد دارند - ما  آن ها را  وصله هایی شریر و خونخوار و نابینا مجسم می کنیم - اما ما دوست داریم تظاهر کنیم که آن ها نمی توانند چیزی را ببینند . به عبارت دیگر می پنداشتیم گوش های عظیم الجثه شان مانند یک سونار طبیعی عمل می کنند  و به آن ها کمک می کند ببیند . اما  در واقع  آن ها چشمانی بسیار حساس و دقیقی دارند و می توانند به خوبی  محیط اطرافشان را با چشم هایشان ببینند . حتی خفاش های بززگتر از انسان نیز بهتر می بینند .

6- ماهی قرمز حافظه ی 3 ثانیه ای دارد .


گذشته از رنگ نارنجی برجسته ی شان ،‌ آن ها درخشان ترین مخلوقات اقیانوس نیستند  ،اما حافظه ی 3 ثانیه ای ماهی قرمز مبالغه ای بیش نیست . مطالعات نشان داده ماهی قرمز می تواند چیزهایی را که تا 5 ماه پیش رخ داده را به خاطر بیاورد .

7-شیرینی دادن به کودکان باعث پیش فعال شدن آن ها می شود .


در واقع علم هیچ اثباتی بر آن که شیرینی باعث پیش فعال شدن کودکان می شود را نیافته و پدر ها و مادر ها نباید انتظار داشته با شند که فرزندانشان با خوردن شیرینی به سقف بچسبند ! در یک آزمایش  بر 2 گروه از کودکان ، به یک گروه نوشیدنی های شیرین و به گروه دیگر نوشیدنی ها غیر شیرین داده شد و تفاوتی در رفتار 2 گروه مشاهد نشد .
  • Amirali Nabavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی