پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان

خطرناک ترین پرنده ی جهان چه نام دارد‌ ؟

جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۳۹ ب.ظ

به نظر بسیاری از جانور شناسان ، «کاسواری» که ویژگی های عجیبی نیز دارد و در گینه نو و شمال استرالیا یافت می شود ، خطرناک ترین پرنده ی جهان است . 

کاسواری پرنده ای است که مثل شتر مرغ ها نمی تواند پرواز بکند ، اما پاهای نیرومند و بسیار خطرناکی دارد ! هر پای کاسواری سه انگشت دارد و انگشت داخلی آن به چنگال خنجر مانندی مجهز است که حتی می تواند انسانی را از پای درآورد  . کاسواری به خاطر چنین پاهای نیرومندی ، حتی در جنگل های انبوه می تواند با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت بدود و گاهی دیده شده است که پرنده بدون هیچ دلیلی ، وحشیانه به تنه ی درختان لگد می زند . به همین دلیل ،‌ آن را بداخلاق ترین پرنده ی جهان نیز می شناسند. 

قد بعضی از کاسواری ها به 1.6 متر نیز می رسد و وزنشان نیز حدود 90 کیلوگرم است . سر این پرنده بی مو و رنگارنگ است و پوششی استخوانی روی آن دیده می شود. غبغب سرخ و بلندی نیز از زیر گلوی پرنده آویزان است . پره های تیر این پرنده شبیه موهای زبر و انبوه است  . پرنده ماده هر بار سه تا شش تخم سبز روشن می گذارد . اما خوابیدن روی تخم ها و نگهداری از آن ها به عهد پرنده ی نر است  . 

  • Amirali Nabavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی