پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان



ماهی با دندان هایی وحشتناک در آتشفشانی زیردریایی چه     می کند ؟

پوستش سیاه ، بدون فلس ، دندان نیش اش تیز و نیمه شفاف  اشت و زنده در یک آتشفشان باستانی  زیر 5km  آب پیدا شد . خبر خوب آن که این ماهی کاملا جدید و تازه است [به روز رسانی : حداقل 2 محقق معتقدند که این یک ماهی هیولا مانند با دندان بد شکل بالغ است که در این منطقه معمول نیست.] .این ماهی "ماهی سیاه بدون فلس" نامیده شده است .  گونه های ناشناس ممکن است شبیه کابوس به نظر آیند ، اما این ماهی به راختی روی نوک انگشتتان جای خواهد گزفت . این ماهی توسط مخققان سازمان تحقیقات صنعتی و مشترک المنافع علمی (CSIRO) کشف شده ، که کشتی تحقیقاتی شان 4 کوه آتشفشان منقرض شده را 200Km پایین تر از ساحل سیدنی پیدا کرد . برآورد می شود که آتشفشان ها حدود 50 میلیون سال عمر دارند .
ماهی سیاه اسرار آمیز که تنها مخلوقی نبود که در دریای عمیق در حال شنا پیدا شد، به نسخه ی ماهی های لاروی
قابل تشخیص  از ماهی ها و خرچنگ های دریایی  پرورشی در استرالیا پیوست . متاسفانه آن ها خیلی از چیزهایی که می ترسیم زیبا تر نیستند .

 
تیم  CSRIO که از کشف خوشه ی آتشفشانی شگفت زده شد ، انتظار کشف لارو ها را نداشت .  سابقا ، در فرآیند تلاش برای کشف آتشفشان ها ،که به کمک تکنولوژی های بسیار پیشرفته میسر شد ،‌ آن ها به تدریج در حال رو آوردن به این عقیده بودند که بایستی مناطق مورد تحقیق خود را بیشتر به مناطق ساحلی نزدیک کنند .
محقق سرپرست این سفر دریایی می گوید :
   " ما فکر می کردیم که ماهی ها فقط در مصب های ساحلی پرورش می یابند که یک بار  یک لارو در دریا پیچ خورده بود .اما در حقیقت این پیچش ها زمینه ی پرورش صید تجاری در امتداد ساحل شرقی استرالیا هستند . "
هنگامی که نسخه های لاروی این جانوران به سمت خارج از پرورشگاه های اقیانوسی شان پیچ برداشتند ،‌پرورش دهندگان فکر کردند که آن ها برای همیشه گم شده اند . آن ها اشتباه می کردند .
به نظر می رسد که آن ها پر رونق هستند و در آب های گرم و اسیدی نزدیک آتشفشان های زیردریایی رشد می کنند . [به روز رسانی :‌این ماهی دندانی می تواند درون یک آتشفشان زندگی کند. ]
تیم تحقیقاتی هنوز در حال شناسایی این گونه هستند . البته ماهی های بسیار دیگری نیز وجود داشتند که آن ها  قادر به شناسایی آن ها بودند ، چرا که اکثرا آن ها نسخه های لاروی از ماهی ها و خرچنگ های دریایی پرورشی در استرالیا بودند .
البته کوسه ها نیز به تازگی در یک آتشفشان فعال زنده یافت شدند .
کشتی تحقیقاتی تیم


(CSIRO)
  • Amirali Nabavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی