پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان

عجایب مصور

جمعه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۲۷ ب.ظ


شناگر عصبانی

این توله ببر سوماترایی تنها سه ماه دارد که البته به قیافه خشمناکش نمی‌آید. مسؤولان باغ وحش ولی واشنگتن، او را برای یک تست شنا داخل استخر انداخته‌اند. همه توله‌های متولد شده در باغ وحش برای اینکه بتوانند به آزادی در محیط دور و بر پرسه بزنند و سر خود را گرم کنند، طبق قانون باید تست شنا بدهند تا نگرانی از غرق شدن آن‌ها در محوطه‌ای با تعدادی استخر برطرف شود. با اینکه توله ببر نمره قبولی را می‌گیرد اما به نظر نمی‌رسد علاقه‌ای به شنا داشته باشد (ایالات متحده)


قایق‌رانی در خشکی

گردباد هایان فیلیپین، با خرابی که به بار آورده بود موفق شد نام خود را به عنوان قوی‌ترین توفان (از زمان ثبت توفان‌ها) روی کره زمین ثبت کند. این توفان که به تنهایی و ظرف چند روز بیش از ۶هزار نفر را به کشتن داد، شهرهای زیادی را هم غیرقابل سکونت کرد. نمونه‌اش این شهر کوچک ساحلی به نام لیته که کشتی‌های ماهیگیری‌اش حالا کیلومتر‌ها وسط خشکی قرار دارند و فقط یک توفان دیگر ممکن است آن‌ها را سر جایشان برگرداند (فیلیپین)

دفعه بعد تو فضا!

دیگر بندبازی و راه رفتن روی طناب یک عمل مختص سیرک‌ها نیست. طی سال‌های اخیر بندبازهای مختلف برای زدن رکورد بندبازی در ارتفاع تقریبا به تمام ارتفاعات جهان سر زده‌اند. شاید به همین خاطر است که این بندباز چینی برای بالا‌تر حرکت کردن ناچار شده بین دو بالون هوای داغ بندبازی کند. حیف که در مدار زمین اثر جاذبه آن‌قدر‌ها ملموس نیست که این بازی را هیجان‌انگیز کند، وگرنه احتمالا مقصد بعدی بندباز‌ها دور و بر ایستگاه فضایی بود (چین)

کریسمس مبارک!

کی گفته حیوانات کادو نمی‌خواهند؟ این خورشیدماهی غول پیکر که در این آکواریوم زندگی می‌کند غذایش را کادوپیچ شده از دست بابانوئل دریافت می‌کند تا او هم در جشن شروع سال سهیم شده باشد (ژاپن)

حیات واقعا وحش

ورنر فروند، محقق آلمانی است که در پارک گرگ‌ها در مرگیز آلمان در مورد حیات‌وحش تحقیق می‌کند. در این پارک ۲۹ گرگ زندگی می‌کنند و ورنر برای اینکه در اجتماعشان پذیرفته شود و مورد احترام قرار بگیرد از غذا خوردن به سبک گرگ‌ها آغاز کرده است (آلمان)

سگ یا گوسفند؟

این یک سگ بومی مجارستانی است که باور کنید یا نکنید، نه به خاطر پشمش که به خاطر نگهبانی از گله پرورش پیدا می‌کند. هر چند با این همه مویی که جلوی راه دویدنش را گرفته بعید است بتواند به درستی از گوسفندان محافظت کند (مجارستان)

مرغ دریایی

این پرنده متفکر با منقار بامزه، ‌ نوعی مرغ دریایی است که برخلاف ظاهرش هیچ ربطی به پنگوئن‌ها ندارد و حتی می‌تواند پرواز کند. او بعد از شکار در آب، ماهی‌ها را با خود به ساحل می‌آورد تا در آرامش ناهار بخورند ( نورتمبرلند)

  • Amirali Nabavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی