پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان

خاطرات فیلسوف (قسمت چهارم)

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۳۹ ب.ظ

                                                                                                                    «قدرت اصول» 

دو کشتی جنگی ماموریت یافتند برای آموزش نظامی به مدت چند روز در هوای طوفانی رزمایش داشته باشند . من در کشتی فرماندهی ، خدمت می کردم و با نزدیک شدن شب در عرشه ی کشتی ، نگهبانی می دادم . هموای مه آلود شب سبب شده بود که دید کمی داشته باشیم ، در نتیجه ناخدا در عرشه بود و همه فعالیت ها را کنترل می کرد . پاسی از شب گذشته بود که که دیده بان به فرماندهی گزارش داد : «نوری در سمت راست جلوی کشتی به چشم می خورد .» ناخدا فریاد زد : «آیا نور ثابت است یا به طرف عقب حرکت می کند ؟» دیده بان جواب داد : « ثابت است .»که به این مفهوم بود :«در مسیری به هم برخورد می کنیم .»

ناخدا به به مامور ارسال علائم گفت :«به آن کشتی علامت بده که رو به روی هم هستیم توصیه می کنم 20 درجه تغییر مسیر بدهید .»

جواب علامت این بود : « شما باید 20 درجه تغییر مسیر بدهید. » ناخدا گفت : « علامت بده من ناخدا هستم و آنها باید 20 درجه تغییر مسیر بدهند .» 

پاسخ آمد :«من فانوس دریایی هستم  و بهتر است شما 20 درجه تغییر مسیر بدهید . » اصول مانند فانوس دریایی هستند و چون قوانین طبیعی خدشه ناپذیر .«سیسیل دومیل» در فیلم تاریخی اش «ده فرمان» گفته است :« غیر ممکن است ما بتوانیم قانون را بشکنیم . ما فقط می توانیم خود را در برابر قانون بشکنیم . » اصول ، تعیین کننده ی خطوط اصلی رفتار آدمی است  و از ارزش های دائمی و پایدار برخوردار است  و نقشی اساسی دارد . یکی از راه های درک و واضح و شفاف بودن آن ها این است که به احمقانه بودن تلاش برای زندگی موثر بر پایه های متضاد اصول واقف شویم . تردید دارم بپذیرید بی عدالتی ، نیرنگ ، تزلزل ، بیهودگی ، بی حالی و تباهی ، پایه های محکمی برای خوشبختی و کامیابی پایدار باشند . 

«استفان کاوی» 


  • Amirali Nabavi

نظرات  (۱)

  • مَردی به رنگ زمستان
  • عالی بود
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی