پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان


    

شما درباره ی نام خویش چه احساسی دارید ‌؟ آیا فکر می کنید ، که نام شما می تواند گویای شخصیت شما باشد ؟‌ آیا خودتان این نام را انتخاب کردید ؟
امروزه تنها افرادی که نام هایی با انتخاب خود دارند ،‌ هنرپیشگان می باشند ، بقیه افراد داری نام هایی هستند  که که والدینشان انتخاب کرده اند ، اگرچه ممکن است این نام ها گویای شخصیت آن ها نباشد.
نام اول ، یا نام کوچک ،‌همیشه توسط والدین برای کودک انتخاب می شود . زمانی این نام یک معنای خاص برای والدین داشت و ممکن بود بیان کننده ی شکل ظاهری کودک و یا احساس والدین باشد ، برای مثال ، «Sammuel» در زبان عبری که به معنای درخواست شده از خداوند می باشد ، و نام « Blanche» که در فرانسه برای لغت سفید به کار می رود .
با گسترش شهر ها و زیاد شدن افرادی که با یکدیگر در یک منطقه زندگی می کردند ، تشخیص افراد از یکدیگر بوسیله ی نام های آن ها مشکل گردید ،‌ زیرا تعداد زیادی نام « John» و «William» و «David» وجود داشت .
فرض کنید دو نفر با نام « John» بودند که شما آن ها را می شناختید و برای معرفی « John» پسر «William» به شخص دیگر باید می  گقتند من در مورد « John» پسر «William» صحبت می کنم ، بنابراین ایده تشخیص افراد از یکدیگر با ذکر نام پدر آن ها به وجود آمد.  « John» مورد نظر به صورت « John» پسر «William» نامیده می شد و ممکن بود به طرق مختلف بیان شود . مانند «John William» یا «John Wilson» که تمام این ها دلالت دارد بر آن که « John» پسر «William» است .
در ایرلند پیشوند 'O  به معنای (از) می باشد ،‌ بنابراین زمانی که ایرلندی ها می خواستند بگویند  « John» پسر «Brian» ،‌ از پیشوند استفاده کرده و نام «John 'O Brian » را بیان می کردند . تمام اسامی ایرلندی که با 'O شروع می شوند ،‌ از این شیوه تعیین هویت پسر بوسیله نام پدر ، به وجود آمده اند.
اسکاتلندی ها نیز از همین روش استفاده می کردند ،‌ فقط پیشوند مورد استفاده ی آن ها  Mac  به معنای پسر بود ،‌که به صورت مختصر Mc  به کار می رفت ، بنابراین «John McBrian» به معنای  « John» پسر «Brian» بود .
روش های بسیاری برای تشکیل نام خانوادگی وجود داشته اند ،‌ بعضی مواقع  معرف مکانی بود که شخص زندگی می کرد  . اگر توماس در نزدیکی جنگل یا درخت زار زندگی می کرد ،‌ او را :‌« Thomas Wood» یا «Thomas Atwood» می نامیدند . بعضی مواقع نام خانوادگی  از یک لقب مانند « Brown Drink Waters» و یا «Long Fellow» گرفته می شد . اگر بخواهید امروز نام خانوادگی خود را برگزینید ،‌چه اسمی را انتخاب می کنید ؟ 
  • Amirali Nabavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی