پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما

مکانی برای آن که درباره این کره خاکی ، حوداث و دستاوردهای آن بیشتر بدانید.

پنجره ی جهان نما
نویسندگان

تارخچه ی تیم ملی فوتبال آلمان

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۴ ق.ظ

این تیم تحت کنترل فدراسیون فوتبال آلمان(Deutscher Fußball-Bund) از سال ۱۹۹۰-۱۹۵۰ عملاً تیم ملی المان تیم ملی آلمان غربی نام داشت.به دلیل اشتغال آلمان توسط نیرو های متفقین و جداسازی آلمان به آلمان شرقی و آلمان غربی فیفا هر دوی این کشور ها را به رسمیت شناخت. بعد از اتحاد آلمان در سال ۱۹۹۰ دوباره دو کشور با هم شدند و تیم ملی آلمان فعلی را تشکیل دادند. آلمان یکی از ۳ کشور قدرتمند در رده ملی هست که دارای ۳ قهرمانی در جهان(۱۹۹۰-۱۹۷۴-۱۹۵۴) و ۳ قهرمانی در اروپا(۱۹۹۶-۱۹۸۰-۱۹۷۲). همچنین این تیم ۴بار نایب قهرمان جهان و ۳ نایب قهرمانی در اروپا را داراست و به دفعات متعدد مقام سوم و چهارم را کسب کرده است. تیم ملی آلمان شرقی یک بار در سال ۱۹۷۶ موفق به اخذ مدال طلا در المپیک مونترال شد.آلمان تنها کشوری است که در هر رده مردان و زنان موفق به قهرمانی درجام جهانی فوتبال شده است.مربی کنونی تیم یواخیم لو و دستیارش هانس دیتر فلیک است.مربی دروازه بان تیم ملی آلمانآندریاس کوپکه هست و مدیر ورزش تیم الیور بیرهوف هست.

 

دوران ابتدایی

بین سال ۱۹۰۱-۱۸۹۹ قبل از تشکیل تیم های ملی در رده بین‌المللی تیم ملی آلمان ۵ بازی غیررسمی با انگلیس انجام داد که در همه بازی ها موفق به شکست آلمان ها شدند.۸ سال بعد از تاسیس فدراسیون فوتبال آلمان اولین بازی رسمی خود را آلمان با تیم ملی سوئیس انجام داد که سوئیس با نتیجه ۵ بر ۳ آلمان را مغلوب کنید. به طور تصادفی اولین بازی های تیم ملی آلمان بعد ازجنگ جهانی اول و بعد ازجنگ جهانی دوم و همچنین بعد ازاتحاد آلمان همه مقابل سوئیس انجام شده است.حتی اولین قهرمانی آلمان در جام جهانی نیز در کشورسوئیس بوده است. در سال های اولیه بازیکنان به وسیله DFB(فدراسیون فوتبال آلمان) انتخاب می شدند وقتی که مربی وجود نداشت. اولین مربی تیم ملی آلمان اتو نرتز بود که معلم مدرسه در شهرمانهایم بود و هدایت تیم ملی را از سال های ۱۹۳۶-۱۹۲۶ را بر عهده گرفت. فدراسیون توانایی اعزام تیم ملی به اروگوئه را در سال ۱۹۳۰ برای نخستین دورجام جهانی فوتبال نداشت به دلیل مصادف بودن این زمان با رکود بزرگ اما ۴سال بعد در ایتالیا موفق به کسب مقام سوم شد در نخستین حضور خود در جام جهانی. در سال ۱۹۳۶ که المپیک در شهر برلین برگزار شد اما تیم ملی عملکرد ضعیفی به نمایش گذاشت و سپ هربرگر به عنوان مربی آلمان منسوب شد و در سال ۱۹۳۷ بعد از برد ۸-۰ دانمارک در شهر بیرسلاو(وروتسواف) به نام یازده مردان بیرسلاو معروف شدند. بعد از آنشلوس( الحاق اتریش به آلمان نازی) در سال ۱۹۳۸ به دلیل درخواست سیاستمداران آلمان نازی ۵ یا ۶ بازیکن حرفه ای اتریش به تیم ملی آلمان پیوستند تا در جام جهانی ۱۹۳۸درفرانسه شرکت کنند اما تیم ملی آلمان در همان ابتدای کار از دور رقابت ها کنار رفت و بد ترین نتیجه تاریخ جام جهانی آلمان شد( صرف نظر از سال ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ که آلمان در این جام ها شرکت نکرد). در زمان جنگ جهانی دوم تیم ملی آلمان بیش از ۳۰ بازی ملی انجام داد اما در سال ۱۹۴۲ همه بازیکنان تیم ملی برای انجام وظیفه سربازی فراخوانده شدند.

 

سه تیم ملی آلمان

 زمانی گفته می شود که بعد از جنگ جهانی دوم آلمان دارای سه تیم بود آلمان غربی،آلمان شرقی و تیم ملی فوتبال زارلند.

 

شگفتی در برن

آلمان غربی به کاپیتانی فریتس والتر در جام جهانی فوتبال ۱۹۵۴ موفق به کسب مقام قهرمانی شد. این قهرمانی در حالی به دست آمده بود که آلمان در دور گروهی مسابقات ۸-۳ مغلوب مجارستان شده بود اما در فینال جام جهانی فوتبال ۱۹۵۴ آلمان ۶ دقیقه به پایان بازی با گل هلموت ران موفق به شکست مجارستان با نتیجه ۳ بر ۲ و بر نظر کارشناسان شگفتی بزرگی در برن اتفاق افتاد.

 

 

جام جهانی در خاک خودی 

قبل از جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ آلمان موفق به قهرمانی اروپا در سال ۱۹۷۲شد و آلمان در فینال شوروی را با سه گل شکست داد و آماده جام جهانی شد. آلمان در فینال این رقابت ها به مصاف هلند رفت تیمی که با اجرای توتال فوتبال بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشته بود و مدعی اصلی جام بود. در بازی فینال هلند با گل یوهان کرایف یک بر صفر پیش افتاد اما بازی بسته و دقیق آلمان کار را بر هلند سخت کرد و آلمان با گل های پل برایتنر و گرد مولر دومین قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد.

 

اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰

در اروپا آلمان در بازی فینال مغلوب چکسلواکی شد بازی در وقت قانونی ۲-۲ به پایان رسید اما در ضربات پنالتی آلمان ۵ بر ۳ بازی را واگذار کرد. از آن موقع به بعد تیم ملی آلمان هرگز در ضربات پنالتی مغلوب نشده است فقط دو مورد از دست دادن پنالتی دیده می شود که یکی از آن ها در نیمه نهایی جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ اولی اشتلیکه پنالتی خود را از دست داد هر چند که در آخر آلمان بود که فرانسه را شکست داد. مورد دوم از دست دادن پنالتی لوکاس پودولسکی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ مقابل صربستان. آلمان در جام جهانی فوتبال ۱۹۷۸ واقع در آرژانتین نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و با باخت ۳ بر ۲ مقابل اتریش از گردونه رقابت کنار رفت و مربی موفق آلمان هلموت شون بازنشسته شد و هدایت تیم ملی آلمان را یوپ دروال بر عهده گرفت. تحت مربیگری یوپ آلمان موفق به فتح جام ملتهای اروپا در سال ۱۹۸۰ شد. در جام جهانی ۱۹۸۲ آلمان ها نمایش خوبی داشتند و به مقام نایب قهرمانی مسابقات رسیدند. آلمان در بازی فینال ۳-۱ از ایتالیا باخت. بازی به یاد ماندنی برای آلمان ها در این جام برد تیم ملی فوتبال فرانسه بود که بازی ۳-۱ باخته را به تساوی ۳-۳ رساندن و در ضربات پنالتی پیروز بازی شدند.

 

افتخارات بکن باوئر برای تیم ملی آلمان

بعد از نتیجه ضعیف در جام ملتهای اروپا در سال ۱۹۸۴ آلمان با قدرت در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ حاضر اما بار دیگر در بازی فینال بازی را به آرژانتین و دیگو مارادونا باخنتد تا سومین نایب قهرمانی خود را تجربه کرده باشند. در سال ۱۹۸۸آلمان در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای اروپا از هلند شکست خوردند. اما در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ با شکست دادن آرژانتین در فینال انتقام گرفته و لوتار ماتیوس کاپیتان آلمان سومین جام ژرمن ها را بالای سر برد. فرانتس بکن‌باوئر از جمله معدود بازیکنانی به شمار آمد که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن جام جهانی را فتح کرده باشد.

 

فرانتس بکنباوئر

بعد از نتیجه ضعیف در جام ملتهای اروپا در سال ۱۹۸۴ آلمان با قدرت در جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ حاضر اما بار دیگر در بازی فینال بازی را به آرژانتین و دیگو مارادونا باخنتد تا سومین نایب قهرمانی خود را تجربه کرده باشند. در سال ۱۹۸۸آلمان در مرحله نیمه نهایی جام ملتهای اروپا از هلند شکست خوردند. اما در جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰ با شکست دادن آرژانتین در فینال انتقام گرفته و لوتار ماتیوس کاپیتان آلمان سومین جام ژرمن ها را بالای سر برد. فرانتس بکن‌باوئر از جمله معدود بازیکنانی به شمار آمد که هم به عنوان مربی و هم به عنوان بازیکن جام جهانی را فتح کرده باشد.

 

دوران برتی فوگتس(۱۹۹۸-۱۹۹۰)

بعد از قهرمانی آلمان در جام جهانی دو کشور آلمان غربی و آلمان شرقی به پیوستند و بازیکنان خوبی مانند ماتیاس سامر و اولف کیرستن از در ترکیب تیم ملی آلمان قرار گرفتند. اولین بازی آلمان در عرصه بین‌المللی بعد از اتحاد جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲ می باشد که دانمارک شگفتی ساز مسابقات شد و موفق به پیروزی برابر آلمان در فینال شد. مشکلی که آلمان در این دوران داشت کهولت سن بازیکنانش بود آن ها عملکرد مناسبی درجام جهانی فوتبال ۱۹۹۴ و بلغارستان موفق به شکست آلمان در دور یک چهارم نهایی مسابقات شد. در جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶ آلمان موفق به قهرمانی این جام شد با گل الیور بیرهوف در وقت های اضافی بازی بود و بیرهوف به عنوان اولین بازیکن لقب گرفت که گل طلایی را به ثمر رسانده باشد.این آخرین قهرمانی آلمان در سطح بین‌المللی است.بعد از قهرمانی آلمان در این جام آن ها راهی فرانسه شدند تا درجام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ شرکت کنند باز هم آلمان خوب کار نکرد و در مرحله یک چهارم نهایی با سه گل مغلوب کرواسی شد. بعد از این باخت آلمان مربی تیم برتی فوگتس از سمت خود برکنار شد و به جای او اریش ریبک انتخاب شد.

 

دوران کان و بالاک

آلمان دچار افت شدیدی از لحاظ بازیکن شد اما در میان این مشکلات دو بازیکن شاخص آلمان الیور کان و میشائیل بالاک امید بخش بودند. ابتدا در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۰ آلمان با عملکردی ضعیف از دور رقابت ها حذف شد و اریش ریبک از سمت خود استعفا داد و به جای او رودی فولر مربی تیم ملی آلمان شد. تیم رودی فولر در جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ به خوبی کار کرد و با درخشش الیور کان ، میشائیل بالاک و میروسلاو کلوزه تا مرحله فینال رفتند و این بار در فینال مغلوب برزیل شدند. بعد از این آلمان نتوانست موفقیت خود در جام جهانی در جام جهانی ۲۰۰۲ تکرار کند و در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ در دور گروهی حذف شدند و رودی فولر از سمت خود کنار رفت و یورگن کلینزمان به عنوان جانشین او انتخاب شد. آلمان ها امید زیادی داشتن که درجام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ که در کشور خودشان برگزار می شد قهرمان شوند اما آلمان در این بازی ها نتایج خوبی داشت و با شکست دادن تیم ملی فوتبال آرژانتین که یکی از تیم های آماده این جام پا در مرحله نیمه نهایی گذاشت اما باز هم مغلوب تیم ملی فوتبال ایتالیا شد. در مرحله رده بندی این مسابقات آلمان پرتغال را شکست داد و به مقام سوم دست یافت.


 

 

یواخیم لو

بعد از جام جهانی یواخیم لو دستیار کلینزمان سرمربی شد. در این زمان سیاست فدراسیون فوتبال آلمان به پرورش بازیکنان جوان تغییر کرد و با مربیگری یواخیم لو در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸ عملکرد خوبی داشت و فقط در مرحله فینال مغلوب تیم ملی فوتبال اسپانیا شد. آلمان پا بازیکنانی کاملاً جوان مانند مسعود اوزیل ، توماس مولر و مانوئل نویر بازی های درخشانی را انجام دادند و با برد های خیره کنند مقابل تیم های انگلیس و آرژانتین در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ کارشناسان را متحیر کرد. اما باز هم در مرحله نیم نهایی مغلوب اسپانیا شد. در مرحله رده بندی اروگوئه را شکست داد و به مقام سوم رسید. در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ آلمان یکی از قدرتمندترین تیم ها بود که با بردن تمام بازی های خود در مرحله مقدماتی به این تورنمنت صعود کرده بود. همچنین با توجه به قرار گرفتن آن ها در گروه مرگ مسابقات به خوبی عملکردند. اما در نیمه نهایی ۲۰۱۲ با یک بازی عجیب در مقابل ایتالیا که اصلاً نشان از آلمان آماده قبل از نیمه نهایی بود بازی را ۲ بر ۱ واگذار کرد.

 

استادیوم

 

 

Olympic Stadium (Berlin)

آلمان ورزشگاه ملی خاصی ندارد و بازی های ملی خود را در ورزشگاه های مختلف انجام می دهد اما بیشتر بازی های ملی را در ورزشگاه المپیک برلین انجام داده است.

 

افتخارات

تیم بزرگسالان

جام جهانی فوتبال

برنده (۳): جام جهانی فوتبال ۱۹۵۴ ،جام جهانی فوتبال ۱۹۷۴ ،جام جهانی فوتبال ۱۹۹۰

نایب قهرمانی(۴): جام جهانی فوتبال ۱۹۶۶ ، جام جهانی فوتبال ۱۹۸۲ ، جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲

سومی(۴): جام جهانی فوتبال ۱۹۳۴ ، جام جهانی فوتبال ۱۹۷۰ ، جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ ، جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰

چهارمی(۱): جام جهانی فوتبال ۱۹۵۸

جام ملت‌های اروپا

برنده (۳):جام ملت‌های اروپا ۱۹۷۲ ،جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۰ ،جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۶

نایب قهرمانی(۳): جام ملت‌های اروپا ۱۹۷۶ ،جام ملت‌های اروپا ۱۹۹۲ ،جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۸

نیمه نهایی(۲): جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۸ ، جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

جام کنفدراسیون‌ها : 2005

  • Amirali Nabavi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی